Behandlingsforsikring og dekning av behandling
Det kan være mulig å få deler av behandlingsprogrammet dekket av forsikringen din
Har du behandlingsforsikring via arbeidsgiver eller privat? Da kan du ha rett på dekning av samtaleterapi eller legekonsultasjoner hos Axonklinikken.
Mange behandlingsforsikringer dekker 6–12 timer samtaleterapi, men vanligvis i forsikringsselskapenes egne nettverk. Noen pasienter har likevel fått godkjent behandling hos oss etter å ha kontaktet sitt selskap direkte og spurt om dekning.
Dekning varierer mellom forsikringsselskaper. Axonklinikken kan ikke garantere refusjon, og endelig beslutning tas av ditt forsikringsselskap.

Slik bruker du forsikringen din hos oss
Dersom du ønsker å bruke behandlingsforsikringen din i forbindelse med et behandlingsforløp hos Axonklinikken, anbefaler vi at du følger disse stegene:

Hva kan dekkes og hva må du betale selv?
Det som oftest dekkes, er samtaleterapi med psykolog og medisinske vurderinger. Flere forsikringsselskaper dekker mellom seks og tolv samtaler hos privat psykolog i løpet av et år, gjerne etter henvisning fra fastlege eller ved behov for rask oppfølging
Vår anbefaling er derfor å avklare dekning på forhånd, og be om skriftlig bekreftelse fra forsikringsselskapet dersom du ønsker å benytte deg av forsikringen i forbindelse med behandling hos oss.
Vi er her for å hjelpe deg
Har du spørsmål? Sjekk vår FAQ eller ta kontakt på telefon
Axonklinikken Oslo
+47 40 18 17 69
Axonklinikken Trondheim
+47 45 85 57 47
Send oss en melding og vi ringer deg opp
Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for pasientene våre å nå oss, og derfor tilbyr vi muligheten til å sende oss en melding. Vi vil ringe deg opp igjen så fort vi kan, og gi deg den hjelpen du trenger.